Maak direct een klant account aan zodat u al uw reserveringen en facturen kunt beheren. Maak account aan

Algemene Voorwaarden

Voorwaarden Moenis Parking

Artikel 1:

Begripsomschrijving

1.1. ALGEMENE VOORWAARDEN: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
1.2. MOENIS PARKING: gebruiker van deze voorwaarden, het bedrijf dat het voertuig van reizigers die op luchthaven Schiphol gebruik maken van reguliere lijndiensten of charters in ontvangst neemt, parkeert en aflevert.
1.3. KLANT: iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Moenis Parking onderhandelt over de totstandkoming van een overeenkomst en/of met Moenis Parking een overeenkomst aangaat. Moenis Parking en Klant worden in het hiernavolgende ook wel tezamen aangeduid met “Partijen”.
1.4. PARKEERPERIODE: de periode waarin het voertuig van de klant wordt geparkeerd. Dit is de periode gelegen tussen de ingangsdatum (deze datum meegerekend) en de einddatum (deze datum meegerekend) van het parkeren.
1.5. PARKEEROVEREENKOMST: de overeenkomst om in opdracht van de klant tegen betaling van de kosten de auto van de klant te parkeren.

Artikel 2:

TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST EN TOEPASSELIJKHEID VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Moenis Parking en de klant. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant het aanbod op de website van Moenis Parking aanvaardt, voldoet aan de daarbij gestelde voorwaarden. De opdrachtbevestiging is gebaseerd op de door klant aan Moenis Parking verstrekte informatie welke bij de reservering is verstrekt, zoals aankomst en vertrektijd, de gegevens van het voertuig en van de klant. De opdrachtbevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven.
2.2. De overeenkomst komt in plaats van, en vervangt alle eerdere voorstellen, correspondentie, afspraken die gemaakt zijn d.m.v. alle soorten van communicatie.( email, fax, telefonisch, schriftelijk, mondeling )
2.3. De uitvoering van het gesloten contract komt ten uitvoer bij het tekenen van de parkeerovereenkomst en de overdracht van  de sleutels van het voertuig aan Moenis Parking.
2.4. De overeenkomst wordt aangegaan voor de genoemde parkeerperiode zoals in de overeenkomst vermeldt, waarna deze automatisch wordt beëindigd.
2.5. Indien een bepaling van deze Algemene voorwaarden wordt vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden van kracht. In voornoemde geval zullen partijen in onderhandeling treden om overeenstemming te bereiken aangaande een alternatieve bepaling die de oorspronkelijke bepaling zoveel als mogelijk zal benaderen.
2.6. Toepasselijkheid van eventueel door de klant gehanteerde Algemene Voorwaarden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen en maken uitdrukkelijk geen deel uit van de overeenkomst.
2.7. Eventuele afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden dienen schriftelijk te worden overeengekomen en zijn slechts rechtsgeldig voor zover deze door Moenis Parking schriftelijk zijn aanvaard.

Artikel 3:

RESERVEREN, BETALEN EN ANNULEREN

3.1. Reserveren: Klant kan door het maken van een boeking waarin aankomst‐ en retourtijden dienen te worden aangegeven een Valet en of Shuttle parkeerservice reserveren. Klant kan ten allen tijde tot 1 uur voor aanvang van de parkeerperiode een boeking voor de parkeerfaciliteit maken. Boekingen binnen 1 uur voor de aanvang van de parkeerperiode, kunnen uitsluitend telefonisch en na overleg, gemaakt worden.
3.2. Non acceptatie: Moenis Parking heeft het recht om zonder opgaaf van reden reserveringen niet te accepteren.
3.3. Betalen: De klant zal de betaling van zijn boeking via op de website aangegeven mogelijkheden of bij het afgeven van zijn voertuig contant ofwel per pinbetaling voldoen. De betaling voor de boeking periode zal ten allen tijde vooraf aan de boeking periode voldaan zijn.
3.4. Annuleren voor 24 uur: Klant heeft het recht om de boeking kosteloos te annuleren, mits dit uiterlijk 24 uur vóór de overeengekomen vertrektijd (c.q. inlevertijd van het voertuig) geschiedt.
3.5. Annuleren na 24 uur: Indien de annulering plaatsvindt na 24 uur voor de overeengekomen vertrektijd, is Moenis Parking gerechtigd om een bedrag van € 10,00 van de boeking bij de Klant in rekening te brengen.
3.6. No show: Indien de Klant de boeking niet heeft geannuleerd, maar desalniettemin niet verschijnt (no show), is Moenis Parking tevens gerechtigd om een bedrag van € 25,00 van de boeking bij de Klant in rekening te brengen.

Artikel 4:

PARKEREN, RETOURNEREN EN KLACHTEN

4.1. Parkeren: Bij aankomst dienen de autosleutels te worden afgegeven aan Moenis Parking.
4.2. Retourneren: De klant dient Moenis Parking, op het daarvoor bestemde telefoonnummer, te bellen als zij geland is. Het voertuig en de sleutels worden aan klant geretourneerd na het tonen van een kopie van de parkeerovereenkomst en geldige legitimatie die aantoont dat de parkeerovereenkomst door klant is aangegaan. Moenis Parking behoudt zich het recht voor het voertuig van klant niet af te geven, indien bovenstaande documenten niet kunnen worden overlegd.
4.3. Vertraging: De in de reservering vermelde terugvlucht, tenzij niet vooraf bekend, is bepalend voor het gereed zetten van het voertuig bij terugkomst. Moenis Parking heeft een inspanningsverplichting om het voertuig van de klant zoveel als mogelijk bij aankomst gereed te zetten, echter het kan voorkomen dat klant bij terugkomst op het voertuig dient te wachten door onvoorziene omstandigheden. De klant is verplicht te melden wanneer er met een andere vlucht retour gereisd wordt.
4.4. Wachten: Er is een standaard wachttijd opgenomen in de tarieven. Bij vertraging wordt door Moenis Parking geen additioneel wachtgeld in rekening gebracht.
4.5. Klant verklaart middels ondertekening voor akkoord retour dat het voertuig zich in overeenkomstige staat bevindt als waarin het zich bevond bij aanname van het voertuig.
4.6. Klachten over de dienstverlening van Moenis Parking, daaronder begrepen vermeende schades, dienen door de klant of de chauffeur ten tijde van het retourneren van het voertuig (terstond) op het contract te worden vermeld.
4.7. Het uiten van een klacht ontslaat de klant niet van zijn betalingsverplichting.

Artikel 5:

VERPLICHTINGEN KLANT

5.1. Klant is gehouden:
A. er voor te zorgen dat alle apparatuur (elektronica) is uitgeschakeld. Moenis Parking zal slechts gebruik maken van de elektronica die nodig is voor het verrijden van het voertuig (o.a. verlichting, spiegelbediening, stoel). Indien het voertuig van de klant niet start, zal Moenis Parking geen actie ondernemen om het voertuig te starten, tenzij de klant dit wenst. Het risico ligt dan bij de klant die Moenis Parking opdracht heeft gegeven.
B. dat er geen waardevolle spullen in de auto worden achtergelaten.
C. er voor zorg te dragen dat het voertuig tijdens de boekingsperiode, voldoende verzekerd is.
D. eventuele aanwezige schade en/of andere (technische) gebreken van het voertuig aan de chauffeur, die het voertuig aanneemt, kenbaar te maken.
E. zich er bij het retourneren van het voertuig van te vergewissen dat het voertuig zich in overeenkomstige staat bevindt als waarin het zich bevond bij aanname van het voertuig. Vermeende schades dienen op het contract te worden vermeld.

Artikel 6:

VERPLICHTINGEN EN BEVOEGDHEDEN VAN MOENIS PARKING

6.1.
A. Moenis Parking is verplicht en bevoegd de auto van klant te parkeren.
B. Moenis Parking medewerkers zijn verplicht aan de klant op diens verzoek zijn rijbewijs en legitimatie te tonen.
C. Moenis Parking is bevoegd wijzigingen aan te brengen, in onder andere de stand van de stoel en spiegel, welke noodzakelijk zijn voor een veilig gebruik van het voertuig.
D. Moenis Parking is verplicht zorgvuldig om te gaan met de persoonlijke gegevens verkregen in verband met de reservering of anderzijds conform de Wet Persoonsregistratie
E. Moenis Parking verplicht zich met gekwalificeerd en vakbekwaam personeel, het voertuig van de klant te parkeren (Aalsmeer / Schiphol-Rijk). Moenis Parking verplicht zich deze werkzaamheden op deugdelijke wijze te verrichten. Dit betekent dat medewerkers van Moenis Parking minimaal twee jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen, voldoende pauzeren tijdens de werkzaamheden en twaalf uur voor aanvang en tijdens de werkzaamheden geen stimulerende middelen (inclusief) alcoholhoudende dranken) tot zich nemen.